מה זה ראלי קרוס | Rallycross

מרוצי ראלי קרוס מתקיימים בדרך כלל על מסלולי עפר משולבים אספלט.
התחרות מבוססת על שלושה מקצים: 🏁 דירוג 🏁 חצי גמר 🏁 גמר
המנצח בכל קטגוריה הוא מי שחוצה את קו הסיום ראשון בכל מקצה.
מקצה הדירוג נועד לקבוע את מיקום המשתתפים בנקודת הזינוק; בכל מקצה מוזנקים מספר מתחרים במקביל, ולכן המטרה במקצה הדירוג היא לקבוע את מיקומי ההזנקה של הנהגים – לפי תוצאות מקצה הדירוג, מוענק יתרון בנקודת הזינוק – עניין בעל חשיבות רבה בעת הגעה לפנייה הראשונה.
היופי במרוצי ראלי קרוס הוא שבכדי לעקוף איש את מתחרהו, רשאים המתמודדים לנגוח אחד בשני, עניין שבתורו תורם לאקשן על המסלול, הן בקרב המתחרים והן בקרב הקהל.

הראלי קרוס ידוע גם בשם ראלי X
הדגש במרוצי הראלי קרוס הוא על מיומנות ואחזקת הרכב, יותר ממהירות.

אז איך מתחרים?

בספארקו ישראל עושים לכם רישיון נהיגה ספורטיבי, משכירים או מוכרים לכם רכב מירוץ מקצועי ואימונים על ידי מאמן מוסך מהרשות לנהיגה ספורטבית במשרד הספורט.

כל נהג בעל רישיון נהיגה ספורטיבי בתוקף יכול להשתתף בליגה (קורסים אודות הוצאת רישיון ספורטיבי ניתן לפנות בטלפון 058-6777399)

אלוף הליגה מוכתר לאחר איסוף הניקוד הגבוהה ביותר ממרוצי הליגה.

בסוף כל מרוץ ישנו טקס סיום הכולל פודיום וחלוקת גביעים למנצחים ע”פ החלוקה לקטגוריות וסוג הכלי התחרותי.
במרוץ האחרון לעונה יערך טקס סיום משודרג בו יוכרזו “אלופי הליגה” ע”פ הניקוד שאספו במהלך המרוצים.

מבנה התחרות:
התחרות נפתחת בשני סבבים של תחרויות בהם משתתפים כלל הנהגים בכל תחרות מקיפים הנהגים את המסלול.
תוצאות הסבבים קובעות את המיקום בזינוק לקראת חצי הגמר. לאחר סיום המקצים המוקדמים מתקיימים 2 מקצים של חצי-גמר, גם בהם ישנם מקצי הקפות של המסלול.
הנהגים המהירים בכל אחד ממקצי חצי הגמר עולים להתחרות במקצה הגמר.

הקפת הג’וקר:
בכל מסלול קיים בנוסף למסלול הרגיל גם קטע הארכת דרך המכונה הקפת הג’וקר (The Joker Lap). כל נהג חייב לבצע בכל מרוץ פעם אחת בלבד את הקפת הג’וקר. השימוש בהקפת הג’וקר מצריך את הנהגים לקבל החלטה אסטרטגית מתי להשתמש בו. מצד אחד, שימוש בסיבובים הראשונים נותן יתרון על המתחרים. מצד שני, שימוש בשלבים מאוחרים מאפשר לשפר מיקום ביחס לאחרים.

נהנתם? שתפו עם החברים...

השאירו תגובה

אודות

ספארקו לוגו

ספארקו ישראל מתמחה בעולם הרכב והספורט המוטורי בישראל.
החברה הוקמה בשנת 1992 על ידי יובל מלמד – נהג מרוצים ותיק ומנוסה ביותר בתחרויות בארץ ובעולם ומנוהלת על ידו מאז.

“ספארקו ישראל הוקמה במטרה להנגיש את עולם הרכב בכלל והספורט המוטורי בפרט, לכל חובבי הרכב והאקסטרים בעזרת הידע והנסיון הייחודיים שצברתי במהלך השנים, כל זאת תוך שמירה על כללי בטיחות מירבית” יובל מלמד, בעלים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

וידיאו השבוע

הירשמו לעידכונים