מה זה בכלל ראלי

ראלי הוא סוג של ספורט מוטורי בו המשתתפים משתמשים במכוניות שהורכבו או הותאמו במיוחד למטרת המירוץ ולרוב אינם חוקיים לנסיעה בכביש. הראלי מתרחש באזורים פתוחים או בדרכים פרטיות, על עפר או אספלט. בניגוד למרוצים אחרים, מסלול הראלי אינו מסלול טבעתי, אלא מסלול המשתרע מנקודה אחת לאחרת והמנצח הוא זה שסך כל הזמן אותו השיג במהלך כל השלבים הוא הקצר ביותר. במקרים אחרים, נקבעים תנאים לניצחון, כמו עמידה בלוחות זמנים ומהירויות קבועות מראש, אך כיום קטגוריות אלה נמצאות בשימוש רק באירועי חובבנים.

הנהגים

מקצוענים בענף וגם חובבים רואים את נהגי הראלי כטובים ביותר. הם חייבים לשלוט בכל סוגי הכביש ובכל תנאי מזג האויר, בעלי סיבולת ועמידות למשך שעות.

הנווטים

המפתח להצלחת הנהגים הוא שיתוף הפעולה ביניהם. נהגי ראלי לא יכולים לתרגל את המסלול וחייבים להסתמך על הנווטים שלהם. הנווט משתמש במד מרחק ממוחשב וספר תוואי איתם הוא מתקשר לנהג את מה שקורה על הכביש. הספר מתאר את הדרך כולל אזהרות על סיכונים. נהגי הראלי קובעים את המהירות וזוית כניסה לסיבובים על ידי האזנה לנווטים.

הרכבים

הראלי הוא הרכב האולטימטיבי בעולם הספורט המוטורי כי: 🏁 הוא מסוגל להגיע למהירות גבוהה בכל סוג של משטח כביש ובכל תנאי מזג אוויר. 🏁 מהר אך חזק, שורד מאות קילומטרים וימים של עינויים.

מעריצים

צפייה בראלי בטלוויזיה היא מחזה, אבל לראות את זה באופן אישי זו חוויה מעוררת השתאות. מעריצים מנסים להגיע לקו הכביש, יכולים לבדוק את אזורי השירות שבו נהגים והצוותים שלהם מתקנים את המכוניות. רבים מצפים למפגש עם הנהג האהוב עליהם ורוצים לגעת במכונית האהובה עליהם. כרטיסים? רוב האירועים עצרת הם בעלות סמלית לגמרי בחינם!  

מיומנות, מהירות וסיבולת הם מה שעושה את מרוצי הראלי ואת הספורט המוטורי מרגשים ביותר

 

נהנתם? שתפו עם החברים...

השאירו תגובה

אודות

ספארקו לוגו

ספארקו ישראל מתמחה בעולם הרכב והספורט המוטורי בישראל.
החברה הוקמה בשנת 1992 על ידי יובל מלמד – נהג מרוצים ותיק ומנוסה ביותר בתחרויות בארץ ובעולם ומנוהלת על ידו מאז.

“ספארקו ישראל הוקמה במטרה להנגיש את עולם הרכב בכלל והספורט המוטורי בפרט, לכל חובבי הרכב והאקסטרים בעזרת הידע והנסיון הייחודיים שצברתי במהלך השנים, כל זאת תוך שמירה על כללי בטיחות מירבית” יובל מלמד, בעלים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

וידיאו השבוע

הירשמו לעידכונים