האם צריך רישיון נהיגה בשביל נהיגת מרוצים?

אם אתם שואלים האם צריך רישיון נהיגה בשביל נהיגת מרוצים, זה סימן שאתם חובבי הגה. ובתור אלו שיש להם ג’וק רכבים בראש, אנחנו נשמח להיות אלו שמבשרים לכם את הדבר הבא – אתם יכולים לנהוג בישראל במסלולי מרוץ גם מבלי שיהיה לכם רישיון נהיגה מיוחד כזה או אחר.

כמה מילים על מרוצים בישראל – זה חוקי?

מדגדגת לכם הרגל של הגז ויד ימין שמעבירה הילוכים בקצב מהיר, לעיתים מהיר מדי עד כדי חריקה בגיר? זה כנראה אומר שאתם חובבי נהיגה מושבעים שרק ממתינים לעלות על מסלול המרוצים, הפיתולים והנהיגה המתקדמת באחד ממסלולי המרוץ בישראל. זה אמנם נשמע דמיוני, כי עד לפני כמה שנים נהיגת מרוצים לא הייתה חוקית בארץ, אבל כיום זה אפשרי ומומלץ במיוחד. נכון להיום, יש בארץ 3 מסלולי מרוץ אפשריים לנהיגה מתקדמת, אלו הם מסלול פצאל, מסלול ערד ומסלול באר שבע. רוצים לעלות על המסלול? שוקלים אולי להעניק למישהו מתנת “נהג מרוצים ליום אחד“? – בואו נדבר על זה קצת יותר לעומק.

מה נדרש עבור נהיגת מרוצים בישראל? צריך רכב מרוץ?

כאשר תשקלו נהיגת מרוצים ליום אחד, או אפילו אם תרצו להירשם לסדנת נהיגה מתקדמת (נדבר על זה בהמשך), תצטרכו רישיון נהיגה רגיל. זהו, לא פחות ולא יותר מזה ואתם מוכנים לעלות על המסלול הקרוב לביתכם. אם עדיין לא הוצאתם רישיון נהיגה, זה הזמן עבור הוצאת רישיון באתר נהג בקליק או בכל דרך אחרת שתבחרו. במקרה שיש לכם רישיון נהיגה, תוכלו להגיע לאחד מהמסלולים ולבחור באחת מ-2 האופציות הבאות:

  • נהיגה ברכב פרטי: תוכלו, בתיאום מראש עם הצוות, לנהוג ברכבכם הפרטי במסלול מרוצים אמיתי, מה שמיועד בדרך כלל עבור חובבי נהיגה אשר משפרים את הרכבים שלהם.
  • נהיגה ברכב מסלול: זו אולי האופציה הכי כיפית, כי רכבים אלו מוצעים לכם על ידי המקום עצמו והם מותאמים במיוחד לנהיגת מרוצים אמיתית.

מה עוד נמצא במסלול המרוצים? זה לא מסוכן?

מלבד מסלולי מרוץ מותאמים אשר מוקפים בצמיגי גומי חזקים במיוחד למניעת התרסקויות חלילה, מסלולי המרוצים מציעים גם סדנאות נהיגה שונות למתקדמים. לדוגמה, חלק מהמסלולים מציעים אפילו שטח החלקה שמאפשר לכם ללמוד כיצד להתמודד עם הרכב כאשר עולים על כתם שמן או מים. סדנאות נהיגה מתקדמות הן פתרון מופלא עבור מתנה לבן הזוג, ואת בהחלט מוזמנת לשקול את העניין. אם את חוששת לשלום ובטיחות בן זוגך, דעי כי מסלולי המרוץ מאוד בטוחים, הנהג חובש קסדה מקצועית והרכבים ממוגנים בכלובי התהפכות עשויים פלדה מחושלת.

לסיכומו של דבר, נהיגת מרוצים יכולה להיות כיפית, מרגשת והיא מהווה אטרקציה שרבים חולמים עליה. אבל, חשוב לעשות את הדברים בצורה נכונה ובטוחה. אם אתם מתכננים לעלות על המסלול, הישמעו להוראות המדריכים, אל תגזימו ואל תשתוללו. המסלולים אמנם מוגנים, אבל האחריות לנהוג חכם היא שלכם.

נהנתם? שתפו עם החברים...

השאירו תגובה

אודות

ספארקו לוגו

ספארקו ישראל מתמחה בעולם הרכב והספורט המוטורי בישראל.
החברה הוקמה בשנת 1992 על ידי יובל מלמד – נהג מרוצים ותיק ומנוסה ביותר בתחרויות בארץ ובעולם ומנוהלת על ידו מאז.

“ספארקו ישראל הוקמה במטרה להנגיש את עולם הרכב בכלל והספורט המוטורי בפרט, לכל חובבי הרכב והאקסטרים בעזרת הידע והנסיון הייחודיים שצברתי במהלך השנים, כל זאת תוך שמירה על כללי בטיחות מירבית” יובל מלמד, בעלים.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו

וידיאו השבוע

הירשמו לעידכונים